Terug naar overzicht

Customer Service Representative – Rotterdam

Rotterdam40 uur

Introductie

We zijn op zoek naar een Customer Service Representative die goed kan meedenken met zijn/haar klanten. Je hebt een aantal jaren werkervaring op

MBO niveau en hebt zin in een nieuwe uitdaging. Als Customer Service medewerker word je onderdeel van een internationale, platte en betrokken organisatie.

Organisatie

Waar kom je als Customer Service Representative te werken?

Onze opdrachtgever bevindt zich in chemische industrie. Zij zijn de enige fabriek in Nederland die pigment uit erts maakt. Zij produceren titaandioxide van een hoogwaardige kwaliteit voor drie marktsegmenten: fabrieken van coatings oftewel verf in alle soorten en maten, de plasticindustrie en de papier(laminaat)industrie.

De capaciteit blijft groeien door steeds efficiƫntere werkwijzen en verbeterprojecten. Mede door de inzet van afdeling overschrijdend denken en betrokken medewerkers met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. De basisgrondstof wordt gewonnen op diverse plaatsen in de wereld. De Nederlandse fabriek staat in het Botlekgebied en bestaat al meer dan 50 jaar en heeft 250 medewerkers.


Functie

Wat ga je als Customer Service Representative doen?

Je gaat werken binnen de afdeling Customer Services met een team van circa zeven andere Customer Service Representatives. Je bent verantwoordelijk voor het aannemen en verwerken van klantorders van onze wereldwijd gevestigde klanten. Daarnaast ben je op commercieel gebied het aanspreekpunt voor de, aan jou toegewezen, klanten en zorg je ervoor dat de klanten op de hoogte blijven van de status van orderafhandeling.

Bij deze functie heb je de volgende verantwoordelijkheden:

– beheren van het ordermanagementsysteem, klantenportefeuilles

en van de klantenadministratie.

– je hebt inzicht in prijzen, bonussen, kortingen en leverings-en

betalingscondities

– je neemt vragen van klanten aan en draagt zorg voor de opvolging hiervan

– je handelt retour gezonden producten af

– verzorgt de facturatie naar klanten

– biedt ondersteuning aan het Salesteam bij het managen van de accounts

– biedt ondersteuning met het monitoren van het inkoopgedrag en

voorraadbeheer

– het tijdig signaleren van ontwikkelingen bij klanten en ontwikkelingen in de

markt

– je neemt deel aan de voorbereidingen voor interne en externe audits

Functie-eisen

Wat verwachten wij van een Customer Service Representative?

Je ziet het als een uitdaging om jouw toegewezen klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Je hebt minimaal een diploma van een relevante MBO-opleiding (niveau 4). En je hebt daarnaast minimaal 2 tot 7 jaren werkervaring opgedaan,

bij voorkeur in een productieomgeving.

Om de functie van Customer Service Representative goed te kunnen uitvoeren is het belangrijk dat jij:

– kennis hebt van orderverwerkingsprocessen

– bekend bent met Incoterms, betalingsvoorwaarden, bankkosten

en voorwaarden rondom documentair krediet (L/C)

– ervaring hebt met het gebruik van een Risk Assessment Control

Matrix (RACM) bij audits

– kennis van Microsoft Office en SAP

– jezelf zowel in het Nederlands en Engels goed verwoorden.


Wie ben jij als Customer Service Representative?

– je kunt goed plannen, organiseren en hebt doorzettingsvermogen

– je kunt goed samenwerken in teamverband

– je staat open voor zelfontwikkeling en hebt een goed aanpassingsvermogen

– je kunt jezelf mondeling en schriftelijk goed uitdrukken

Aanbod

Wat wordt jou als Customer Service Representative geboden?

Onze opdrachtgever is minder bekend dan de grote chemische concerns, maar wie eenmaal binnen is, vindt het een erg leuk bedrijf. Er heerst een informele sfeer die als prettig, open en betrokken wordt ervaren. De communicatielijnen zijn kort en er zijn volop kansen om jezelf te blijven ontwikkelen.

Je werkt in een fulltime functie (40 uur per week) met een aantrekkelijk salaris, een dertiende maand, een bonusregeling en 15 ADV-dagen. Daarnaast bieden wij een vakantieregeling bestaande uit 25 dagen bij een fulltime dienstverband en interessante pensioenregeling.

Inlichtingen

Interesse?

Denk je dat deze functie van Customer Service Representative echt wat voor jou is?

Solliciteer nu! Wil je meer weten? Bel, mail of WhatsApp met Priscilla Heesters.


Contactpersoon : Priscilla Heesters

Telefoonnummer : 085-0803762 (ook WhatsApp)

E-mail : priscilla@fokkerrecruitment.nl

Solliciteren